Ha siktet inställt och prenumerera på vårt nyhetsbrev idag!
Få exklusiva nyheter, ta emot grymma erbjudanden samt mycket mer!
Vi på Funstuff vill att det ska vara enkelt, säkert och fritt från obehagliga överraskningar att handla. Vi erbjuder 30 dagars öppet köp, 69 kr enhetsfrakt och fraktfritt över 1000 kr. Moms ingår i alla priser. Nedan ser du våra fullständiga köpvillkor!
Funstuff är en certifierad e-butik
Villkor för ångrat köp:
Vi erbjuder 30 dagars öppet köp. Observera dock att förpackningen ska öppnas med minsta möjliga skada. Varan måste komma tillbaka i oförändrat skick.
Du som kund står för returfrakten vid öppet köp. Vi erbjuder att skicka returfraktsedel till er så ni enkelt kan returnera er beställning direkt till oss. Kostnaden för returfrakten debiteras vid återbetalning.
Returfrakten kostar från 89kr. Vi tar endast betalt för det DHL debiterar oss.
Vill ni returnera varan och anordna frakt själva går detta också bra. Returen måste då skickas som företagspaket till vår adress. Returer som skickas direkt till ombud hämtas ej ut.
Ångerrätten gäller inte vid:
Hur skickar jag tillbaka:
Returer får ej skickas utan att ni meddelat oss per mail.
För att ångra ditt köp ska du meddela oss via vår kundtjänst per e-post kundkontakt@funstuff.se. I ditt meddelande ska ditt namn, e-postadressen order beställdes i samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Att tänka på vid retur:
Tänk på att du står för risken om produkten skadas under returfrakten, var noga med att förpacka varan väl.
Klistra inte fast fraktsedeln på originalkartongen och skicka utan ytterligare emballage, det innebär att kartongen inte kan säljas igen, vilket medför avdrag på priset. Slå in returen ordentligt t.ex. i wellpapp för att skydda innehållet.
Återbetalning av din beställning sker oftast direkt när vi godkänt din retur/reklamation, dock senast inom 30 dagar från vi mottagit och godkänt din retur eller reklamation.
Returer som inte uppfyller ovanstående kriterier returneras till avsändaren mot returfraktkostnad eller prisavdrag.
Leverans sker med DHL till ditt närmaste Servicepoint och kostar *69 kr eller fraktfritt över 1000 kr. Normalt brukar vi kunna skicka er order samma dag om order kommer in innan kl 13:00, men det är inget vi kan lova, ibland skickas det nästkommande vardag. Detta gäller för varor vi lagerför på vårt lager.
Leveranstiden är 1-3 dagar. DHL kan leverera till större delen av sina ombud nästa dag från att de hämtat paketet hos oss.
För exakt leveranstid till ert postnummer hittar ni här
Om du inte hämtar ut ditt paket:
Outlösta paket debiteras med 595 kr utan undantag.
Observera att paketet endast ligger kvar hos ombudet i 14 dagar.
Betalning kan ske via kort, faktura, delbetalning, Swish eller bankbetalning via Trustly.
Vi samarbetar med Svea och deras betalsystem för e-handel. En säker och användarvänlig betallösning med många betalningsalternativ samt förmånliga delbetalnings-planer.
Ni kan logga in här https://mypages.svea.com/ för att se alla era betalningar/fakturor som gjorts via Svea.
Vår prispressargaranti går ut på att du som kund ska veta att du handlar din produkt till bästa möjliga pris. Det finns säkert någon butik på nätet (svensk butik och med svenskt företag i botten) som eventuellt håller ett lägre pris än oss, och det är det priset vi jagar. Hittar du en exakt likadan produkt i en annan nätbutik matchar vi det priset genom att du får köpa produkten av oss 10 kr billigare. Det är det vi kallar prispressargaranti.
Hittar du en produkt billigare i en annan butik och väljer att köpa den av oss, skicka oss en länk till produkten. Stämmer uppgifterna skickar vi över en rabattkod till dig som gör att ditt pris hos oss blir 10 kr lägre än hos konkurrenten.
Hur gör jag om jag har hittat produkten billigare:
På varje produktsida hos oss finns det en knapp längst ned i beskrivningen på produkten som heter ”Hittat till ett lägre pris”. Via det formuläret skickar du in att du har hittat den billigare.
OBS! Vi prispressar inte mot produkter som ligger på rea eller utförsäljning i den andra butiken eller mot butiker vars företag i botten inte är svenska men som använder sig av en svensk .se domän.
Order med personnummer erfordras för att få köpa Soft Air Guns, paintballmarkörer, knivar, Luft/kolsyrevapen samt där så är markerat i texten. Du måste ange ditt personnummer för att beställa dessa varor. Utan personnummer levererar vi ej produkter av denna typ.
Om du är under 18 år måste din målsman godkänna beställningen. Ofullständiga personuppgifter kan medföra att din leverans uteblir eller blir försenad. Vi gör stickprovskontroller på lämnade uppgifter. Falskt uppgivna personuppgifter kan ligga till grund för polisanmälan. Din IP-adress loggas av oss vid din beställning.
Vi garanterar att de varor du får är felfria vid leverans. Skulle du få en trasig vara så kontakta oss och beskriv detaljerat vad felet är. Vid retur på grund av reklamation står vi för returkostnaden. Om du inte är nöjd med dina varor kan du returnera varan inom 14 dagar. Om du ångrar köpet får du själv betala returportot + eventuella övriga kostnader. Varorna måste vara oanvända och originalförpackningen skall inte vara skadad. Givetvis gäller inte ångerrätten om varan varit använd eller om ev. plombering har brutits. Som kund är du skyldig att kontrollera din leverans. Varan måste skickas tillbaka i väsentligen oförändrat skick. Att till exempel klistra fast fraktsedeln på kartongen och skicka utan ytterligare emballage innebär att kartongen inte kan säljas igen, vilket medför avdrag på priset. Emballera paketet väl för att undvika fraktskador. Ta kontakt med oss innan du returnerar.
Vi återbetalar beloppet till dig inom 30 dagar.
Returer får inte skickas mot postförskott eller efterkrav, dessa kommer inte att lösas ut. Vid retur står du som kund risken för leveransen. Se alltid till att få ett kollinummer på ditt returnerade paket.
Funstuff ansvar för fel i leverans är begränsad till gällande försäljningsvillkor. Funstuff bär inget direkt eller indirekt ansvar för t ex , men ej begränsat till, inkompatiblilitet, leveransförseningar, driftsavbrott, dataförlust, merarbete eller annan ekonomisk skada.
I de fall Funstuff ej kan leverera vara inom angiven leveranstid har kunden rätt att häva sin beställning. Kontaktinformation vid reklamationer: - Funstuff in Sweden AB, Bergsunds Strand 39 11738 Stockholm
Integritetspolicy
Länk till integritetspolicy samt hur vi hanterar dina personuppgifter
Vi använder SSL (Secure Socket Layer) vilket betyder att alla beställningar är krypterade, dvs helt säkra. Funstuff garanterar att aldrig lämna ut dina personuppgifter eller e-postadress till tredje part, såvida inte särskilda skäl föreligger, Enligt dataskyddsförordningen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begåra rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice.
Vi följer också allmänna rekommendationer angående anti-SPAM vilket innebär att vi inte lämnar ut din e-postadress till tredje part. Vid prenumeration av vårt nyhetsbrev respekteras en avanmälan med omedelbar verkan.
När du tar emot varan kan den ha skadats i transporten. Anmäl i så fall skadan direkt till distributören, enklast där du hämtade paketet. Syns skadan utvändigt kan du reklamera redan när du tar emot försändelsen. I övrigt ska du anmäla felet inom två månader från mottagandet till DHL på telefon: 0771-345 345
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Funstuff kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Funstuff befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.
Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Funstuff förbehåller sig rätten till ändring av all information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller p.g.a. att ett försäljningsobjekt utgått, har Funstuff rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt. Funstuff skall också meddela kunden om ersättande eller likvärdigt försäljningsobjekt finns tillgängligt.
I vår kunskapsdatabas hittar du också en massa värdefull information.
Funstuff in Sweden AB
Bergsunds strand 39
117 38 Stockholm
Momsreg.nr: 5568345259
För att ge dig en bättre upplevelse av vår webbplats placerar vi cookies på din dator, telefon eller läsplatta.