Din kundvagn

0 st
  • Snabba leveranser
  • 59 kr i enhetsfrakt
  • 30 dagars öppet köp
  • Prispressargaranti

Det finstilta

I vår kunskapsdatabas hittar du också en massa värdefull information.

Här hittar du viktig returinformation!

Vi på Funstuff vill att det ska vara enkelt, säkert och fritt från obehagliga överraskningar att handla. Vi erbjuder 30 dagars öppet köp, 59 kr enhetsfrakt och fraktfritt över 2000 kr. Moms ingår i alla priser. Nedan ser du våra fullständiga köpvillkor!

Funstuff är en certifierad e-butik

 


 

Ångerrätt

Vi erbjuder 30 dagars öppet köp. Observera dock att förpackningen ska öppnas med minsta möjliga skada. Du får inte öppna blisterförpackningar. En öppnad blisterförpackning innebär 150 kronor i avdrag.

Att tänka på vid retur:

Klistra inte fast fraktsedeln på kartongen och skicka utan ytterligare emballage, det innebär att kartongen inte kan säljas igen, vilket medför avdrag på priset. Slå in returen ordentligt t.ex. i wellpapp för att skydda innehållet. Du som kund står för returfrakten vid öppet köp.

Vill du utnyttja öppet köp så skicka tillbaka varan väl förpackad tillsammans med kvitto och anmärkning om att du vill utnyttja öppet köp. Vi återbetalar pengarna till dig inom 30 dagar vid eventuell hävning vid försening, reklamation eller öppet köp. Glöm inte
meddela oss hur du vill att vi ska föra över pengarna till dig eller om du vill ha tillgodokvitto.

Returadressen är:
Funstuff in Sweden AB
Bergsunds strand 39
117 38 Stockholm 

OBS! Skicka alltid dina returer med postpaket och spar kollinumret i fall att paketet kommer på avvägar.

 


 

Leveranssäkran

För att säkra våra leveranser mot fel i packningen är det alltid två personer som hanterar varje paket samt att vi digitalt avbildar hela momentet i processen, allt för att du som kund ska få det du beställt. När paketet lämnar vår packavdelning skickas ett kollinuumer till dig som kund så att du kan följa paketet hela vägen fram till utlämningsstället. När paketet finns för utlämning kommer ett sms att skickas till dig (om du lämnat ett mobilnummer). Vi gör även stickprovskontroller på produkter i vårt lager för att se att allt fungerar som det ska.

Fraktkostnad & Leverans

Leverans sker med DHL till ditt närmaste Servicepoint och kostar *59 kr eller fraktfritt över 2000 kr. Normalt så brukar vi kunna leverera inom 3 arbetsdagar, men det är inget vi kan lova, ibland blir det någon dag extra.

Här kan du söka efter din närmaste DHL Sevicepoint.

Om du inte hämtar ut ditt paket:

Outlösta paket debiteras med 595 kr utan undantag.
Observera att paketet endast ligger kvar hos ombudet i 14 dagar.

 


 

Betalning

Betalning kan ske via kort, internetbank eller faktura. 


Faktura/Delbetalning


Vid betalning via faktura samarbetar vi med
Klarna. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Funstuff överlåtna till Klarna.
Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. SEK 50:- inkl. moms, samt dröjsmålsränta med 2 % per månad.
Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Du har även möjlighet att göra delbetalningar på beloppet.


Delbetala från 50 kr/mån!


Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

    * Få alltid varan innan du betalar
    * Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
    * Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
    * Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
    * Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
    * En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
    * Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

0 kr i uppläggningsavgift. För Klarna konto gäller årsräntan se Klarnas hemsida.  (Psst. Du vet väl att räntan är avdragsgill.)


Betalning med kort eller Internetbank


Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Med Payson kan du använda både betalkort och Internetbank eller tidigare innestående medel. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du på bara några sekunder göra transaktionen via Payson.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar. Alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade 2003 som ett helt nytt fenomen i Sverige och har med tiden blivit synonymt med säkra nätbetalningar. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Över en halv miljon svenskar använder idag Payson som har blivit en välkänd betallösning på Internet.

Läs mer om Payson här: www.payson.se


Postförskott

Betalning sker när paketet hämtas ut hos ditt ombud. Observera att paketet endast ligger kvar hos ombudet i 14 dagar.
Outlösta paket debiteras med 595 kr utan undantag.

 


 

Prispressargaranti

Vår prispressargaranti går ut på att du som kund ska veta att du handlar din produkt till bästa möjliga pris. Det finns säkert någon butik på nätet (svensk butik och med svenskt företag i botten) som eventuellt håller ett lägre pris än oss, och det är det priset vi jagar. Hittar du en exakt likadan produkt i en annan nätbutik matchar vi det priset genom att du får köpa produkten av oss 10 kr billigare. Det är det vi kallar prispressargaranti.

Hittar du en produkt billigare i en annan butik och väljer att köpa den av oss, skicka oss en länk till produkten. Stämmer uppgifterna skickar vi över en rabattkod till dig som gör att ditt pris hos oss blir 10 kr lägre än hos konkurrenten. 

Hur gör jag om jag har hittat produkten billigare:

På varje produktsida hos oss finns det en knapp längst ned i beskrivningen på produkten som heter ”Hittat till ett lägre pris”. Via det formuläret skickar du in att du har hittat den billigare.

OBS! Vi prispressar inte mot produkter som ligger på rea eller utförsäljning i den andra butiken eller mot butiker vars företag i botten inte är svenska men som använder sig av en svensk .se domän.

 


 

Åldersgräns 18 år

Order med personnummer erfordras för att få köpa Soft Air Guns, paintballmarkörer, knivar, Luft/kolsyrevapen samt där så är markerat i texten. Du måste ange ditt personnummer för att beställa dessa varor. Utan personnummer levererar vi ej produkter av denna typ.

Om du är under 18 år måste din målsman godkänna beställningen. Ofullständiga personuppgifter kan medföra att din leverans uteblir eller blir försenad. Vi gör stickprovskontroller på lämnade uppgifter. Falskt uppgivna personuppgifter kan ligga till grund för polisanmälan. Din IP-adress loggas av oss vid din beställning.

 


 

Reklamation

Vi garanterar att de varor du får är felfria vid leverans. Skulle du få en trasig vara så kontakta oss och beskriv detaljerat vad felet är. Vid retur på grund av reklamation står vi för returkostnaden. Om du inte är nöjd med dina varor kan du returnera varan inom 14 dagar. Om du ångrar köpet får du själv betala returportot + eventuella övriga kostnader. Varorna måste vara oanvända och originalförpackningen skall inte vara skadad. Givetvis gäller inte ångerrätten om varan varit använd eller om ev. plombering har brutits. Som kund är du skyldig att kontrollera din leverans. Varan måste skickas tillbaka i väsentligen oförändrat skick. Att till exempel klistra fast fraktsedeln på kartongen och skicka utan ytterligare emballage innebär att kartongen inte kan säljas igen, vilket medför avdrag på priset. Emballera paketet väl för att undvika fraktskador. Ta kontakt med oss innan du returnerar.

Vi återbetalar beloppet till dig inom 30 dagar.

Returer får inte skickas mot postförskott eller efterkrav, dessa kommer inte att lösas ut. Vid retur står du som kund risken för leveransen. Se alltid till att få ett kollinummer på ditt returnerade paket.




Ansvar för fel

Funstuff ansvar för fel i leverans är begränsad till gällande försäljningsvillkor. Funstuff bär inget direkt eller indirekt ansvar för t ex , men ej begränsat till, inkompatiblilitet, leveransförseningar, driftsavbrott, dataförlust, merarbete eller annan ekonomisk skada.

 


 

Kundens rättigheter vid försening

I de fall Funstuff ej kan leverera vara inom angiven leveranstid har kunden rätt att häva sin beställning. Kontaktinformation vid reklamationer: - Funstuff in Sweden AB, Box 2004, 531 02 Lidköping




Säkerhet & Sekretess

Vi använder SSL (Secure Socket Layer) vilket betyder att alla beställningar är krypterade, dvs helt säkra. Funstuff garanterar att aldrig lämna ut dina personuppgifter eller e-postadress till tredje part, såvida inte särskilda skäl föreligger, t.ex. att polis, åklagare eller liknande begär uppgifter. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begåra rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice.

Vi följer också allmänna rekommendationer angående anti-SPAM vilket innebär att vi inte lämnar ut din e-postadress till tredje part. Vid prenumeration av vårt nyhetsbrev respekteras en avanmälan med omedelbar verkan.



Transportskadat gods

När du tar emot varan kan den ha skadats i transporten. Anmäl i så fall skadan direkt till distributören, enklast där du hämtade paketet. Syns skadan utvändigt kan du reklamera redan när du tar emot försändelsen. I övrigt ska du anmäla felet inom två månader från mottagandet till DHL på telefon: 0771-345 345



Force Majeure

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Funstuff kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Funstuff befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.



 

Tvist

Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.



 

Övrigt

Funstuff förbehåller sig rätten till ändring av all information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller p.g.a. att ett försäljningsobjekt utgått, har Funstuff rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt. Funstuff skall också meddela kunden om ersättande eller likvärdigt försäljningsobjekt finns tillgängligt.

I vår kunskapsdatabas hittar du också en massa värdefull information.



 

Företagsuppgifter

Funstuff in Sweden AB
Bergsunds strand 39
117 38 Stockholm 

Momsreg.nr: 5568345259

 

Meny

Din kundvagn

0 st
Stäng